Oct 12

Kell-e reklámadót fizetnie a vállalkozásnak a honlapja, az emblémás levélpapírok, névjegykártyák után?

Címkék:

A NAV minap megjelent állásfoglalása http://www.nav.gov.hu/data/cms339918/66._Informacios_fuzet___A_reklamado…
szerint az utóbbiak után biztosan nem. A honlap esete szerintünk kétséges.

Úgy lehet, a kissé foghíjasra sikerült reklámtörvény hiányosságait az NGM és a NAV az idézett állásfoglalással igyekszik kipótolni, nem árt tudni, hogy az ilyenek nem számítanak jogforrásnak, hiszen jogszabályok érdemi értelmezésére csak a bíróságok rendelkeznek felhatalmazással. Mégis, a gyakorlati tapasztalatok szerint az adóellenőrök tartani szokták magukat a bennük leírtakhoz.

A tárgyban szóba jöhető tevékenységek közül a médiaszolgáltatást az idézett anyag valamely elektronikus hírközlő hálózaton keresztül – hangsúlyozottan elsődleges céllal – műsorszámoknak tájékoztatás, szórakoztatás stb. céljából történő közzétételeként határozza meg. Sajtóterméknek pedig az ugyanilyen célokból előállított nyomtatott lapokat, avagy az úgyszintén elektronikus hírközlő hálózaton közzétett internetes újságot, hírportált nevezi.

Amíg azonban a nyomtatott termékek esetében konkrét példákat említ az állásfoglalás, a honlap pontos meghatározását elkerüli. Leírják benne ugyanis, hogy nem reklámadóköteles a levélpapíron, névjegykártyán, számlalevélen, borítékon, munkaruhán, járművön a cégnév, a logó, az elérhetőség feltüntetése. De, hogy hol a határ a rendszeresen frissített, netán szakmai anyagok közzétételével is szinesített honlap, és például egy internetes újság között, annak meghatározását elmulasztják. Magyarul arra, hogy egy honlap működtetése reklámadó köteles tevékenység-e, avagy sem, általános szabály nincs. Honlapja dolgában a többség számára kapaszkodónak marad ezért az évi 500 millió forintos értékhatár, amely alatt a reklámbevételek, ide értve a saját reklám – pl. honlap – önköltségét is, nulla adókulccsal adóznak, és ezért bevallani sem kell őket.